|
|
Premium member in staff
 |
|
| En liten fortsättning på den påbörjade historien om High rate wireless lan, 64-bit,om någon skulle vara intresserad. Jo efter 6 veckor, inklusive argt brev, inkl klagan hos IBM support, så svarade de på emeawarp@de.ibm.com(som är det korrekta stället för sådana förfrågningar) att drivrutinen till mitt 4 år gamla kort fanns tillgängligt för kunder med "passport advantage" och hänvisning till just ibmwifi2.exe. De erbjöd dock stöd med konfigurering. Jag har nu svarat och meddelat att jag redan har denna drivrutin och ej får det att fungera, samt min konfigurering. Fortsättning följer om sex veckor.........(ursäkta min sarkastiska ton, men jag kan inte låta bli!) |
| Date: 10 Aug, 2005 on 17:47 |
|
|
Premium member in staff
 |
 |
2. Re:IBM wifi lan |
|
|
| Historien slutade lyckligt för min del, utan IBM:s hjälp men de hade rätt om drivrutinen, den passade faktiskt! Se "Network" delen under rubriken "Configuring a wireless card". |
| Date: 24 Aug, 2005 on 13:39 |
|
|
Team member in staff
 |
|
| Tragiskt att man skall köra så länge innan man får det till att fungera. Dock just med minnes delen strulade jag som sagt med själv under ett tag; provade även med de tyska alternativa drivrutiner för pc-card osv. |
| Date: 25 Aug, 2005 on 09:57 |
|
|
Premium member in staff
 |
|
| KAnske viktigt att tillägga att jag också köpte Apsofts drivrutin för socket service,och det visar sej nu att det var bra. Testade Daniellas TI-drivrutin men då funkar ej kortet(kanske man ska ha någon viss växel?). Det blir hittat och konfigurerat men fungerar ej. Tillbaka till Apsoft så går det bra igen! |
| Date: 26 Aug, 2005 on 13:24 |
|
|
Team member in staff
 |
 |
5. Re:IBM wifi lan |
|
|
Jag köpte också APSoft drivrutin, men inget jag använder för stunden, men har en licens. Men vi får se, det enda jag vill ha till att fungera nu på min Dell maskin är ordentlig wide screen support, dvs 1680x1050 istället som nu en hederlig vanlig 4:3 bild (1024x76 . Visserligen har de fått stöd för widescreen men där är tydligen problem med Dells bios. |
| Date: 26 Aug, 2005 on 14:29 |
|
|
Premium member in staff
 |
|
| Ja g tror jag också för tillfället har vad jag behöver. Men vad det gäller widescreen, är det någon slags tilläggsdrivrutin eller går det via den vanliga grafikdrivrutinen (SNAP)? |
| Date: 27 Aug, 2005 on 11:58 |
|
|
Team member in staff
 |
|
| Snap har stöd för detta numera samt att du även kan definera egna upplösningar; dvs du är inte låst till vad ev. Snap har för definerat. Dock så är det en del strul fortfarande med bärbara maskiner och ATI Mobil chipen. Men det går ju klart framåt; dock kanske inte så fort som man hade hoppats på. I mitt fall så hade min bärbara ett nVidia kort men det har jag ersatt med ett ATI Radeon inställtet; dels eftersom nVidia stödet var vanligt vesa stöd.. blir lite långsamt ibland. |
| Date: 27 Aug, 2005 on 16:48 |
|
|
|
|
| All times are CET+1. |
< Prev. | P. 1 | Next > |
|