Home | Gallery | Forum | Services | Webmail | Archive | Links | Contact Us | About Us
OS2 World.Com Forum
OS2 World.Com Online Discussion Forum.
Index / User Groups / OS2 User Group Sweden
author message
Open Office
Post a new topic Reply to this Topic Printable Version of this Topic Forward this Topic to your Friend Topic Commands (for administrator or moderators only)
melf
Premium member
in staff

View this member's profileSearch all posts from this memberSend an email to this member
since: 11 Apr, 2003
1. Open Office
Reply to this topic with quote Modify your message
En fråga/fundering som mer rör nordiska förhållanden. Om man skriver i OO och sedan ska klippa in det i en textruta som denna, så får ju å,ä,ö lite konstiga tecken. Jag har fått veta att det beror på att den innowin-baserade version vi kör med hittills använder windows teckentabell (1252?)som då inte överenstämmer helt med ibm850. Jag har letat på webben efter någon slags editor som gör att man kan modifiera 850 tabellen, just avseende dessa tecken, men inte hittat något, som jag begriper mig på i alla fall.

Laddade hem Goran Ivankovic's teckentabellsöversättare, som Björn S översatt och med denna kan man ju mycket lätt göra sådana modifieringar i de inbyggda tabellerna men de går inte att spara som enskilda teckentabeller, utan är inbäddade i systemet. Jag misstänker att det inte borde vara svårt att åstadkomma en modifiering men jag kanske förbiser någonting? Finns det en enklare lösning?

/Mikael
Date: 25 Oct, 2006 on 08:39
Kim
Team member
in staff

View this member's profileSearch all posts from this memberSend an email to this memberhttp://www.haverblad.se
since: 10 Dec, 2000
2. Re:Open Office
Har även själv noterat detta problem och egentligen intressant varför man inte har hanterat detta; även tyska Innotek bör har samma problem som vi svenskar.
Date: 27 Oct, 2006 on 19:47
melf
Premium member
in staff

View this member's profileSearch all posts from this memberSend an email to this member
since: 11 Apr, 2003
3. Re:Open Office
Det är sant. Testade med teckentabell 1004 och det löser problemet åt ena hållet, men istället får man problem åt "andra hållet" d v s klistra in i OO. Men man kanske inte ska lägga så mycket energi på det. Såg nu i nya OO2.0 att problemet är löst. I och med att det är en "native" version så används väl standardteckentabellen och problemet uppstår inte.

---
/Mikael
Date: 28 Oct, 2006 on 01:49
Open Office
Post a new topic Reply to this Topic Printable Version of this Topic Forward this Topic to your Friend Topic Commands (for administrator or moderators only)
All times are CET+1. < Prev. | P. 1 | Next >
Go to: